Karjeros ugdymo veiklos

Birželis

Birželio 2 dieną 3c ir 4 c klasės lankėsi Japonijos ambasadoje Vilniuje, kur susipažino su šios šalies kultūra, ambasados darbo specifika, išbandė kaligrafijos meno subtilybes ir ,,ryžių“ popieriaus švelnumą. Pasisvečiavę tekančios saulės šalies teritorijoje mokiniai Valdovų rūmuose susipažino su Lietuvos istorija, valdovų pareigomis ir rūmais bei gido profesija. Pažintis su sostine baigėsi batutų parke Vilnius skypark. Grįžę į mokyklą birželio 5 dieną 3c r 4 c klasių mokiniai kūrė savo klasė ateities knygas , kuriose nugulė kelionės įspūdžiai, vasaros linkėjimai, ateities svajonės bei mažos paslaptys. Savo vasaros veiklos projekcijas birželio 7 dieną į klasės ,,knygą“ sudėjo 5b, 5c, 7c bei 8a klasės. Birželio 9 dieną 6b ir 6 c klasės lankėsi Vilniuje, kur lydimos klasių auklėtojų ir karjeros specialistės apsilankė Energetikos ir technikos muziejuje, kuriame susipažino su inžinerija, gamtos mokslais bei energijos gamybos formomis. Išbandę techniką bei atradę energijos virsmą šeštokai susipažino su Valdovų rūmų menėmis, restauratorių, rekonstruktorių, gido darbo bruožais. Birželio 12 d. dieninės vaikų vasaros poilsio stovyklos „Saulutė“ dalyviai vyko į edukacinę-pažintinę išvyką ,,Atrask savo miesto galimybes”. Keliaudami mažieji smalsuoliai aplankė Marijampolės įdomius ir gražius kampelius, susipažino su mieste atrandamomis galimybėmis. Kelionės patirtys nugulė į pačių mokinių sukurtus, jiems įdomiausių objektų , žemėlapius. Birželio 14 d. 5a klasės mokiniai, bendradarbiaujant Užimtumo tarnybos Marijampolėje specialiste Loreta Barkauskiene, lankėsi LRT, kur susipažino su nacionalinio transliuotojo veikla, specialistų darbu, aplankė televizijos ir radijo studijas. Kelionę papildžius trumpa pažintimi su Vilniaus pilimis mokiniai apsilankė Vilniaus televizijos bokšte. Šio vizito metu išgirdo aukščiausio sostinės pastato istoriją ir struktūrą, pakilo greičiausiu liftu bei stebėjo žaliuojančias sostinės apylinkes. Birželio 16 dieną visos 5-10 klasės pasinėrė į karjeros dieną. 5-6 klasėms veiklas pradėjo mokyklos karjeros specialistė, o 7-10 klasių mokiniams Marijampolės Užimtumo tarnybos specialistė Loreta Barkauskienė. Po pasiruošimo mokiniai išvyko į Marijampolės priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą, AB Fasa, Visuomenės sveikatos biurą, Marijampolės kultūros centrą, Marijampolės krašto ir Prezidento Kazio Griniaus muziejaus Bulotų namuose, VšĮ ”Marijampolės telekinas” Spindulio kino teatre, CIE LT Forge, UAB Stevila, Lietuvos kariuomenės Lietuvos Didžiojo Kunigaikščio Vytenio bendrosios paramos logistikos batalione, Marijampolės kolegijoje, UAB Marijampolės pieno konservai, UAB Vidara, VšĮ Marijampolės turizmo ir verslo informacinis centras „SMART Marijampolė”. Mokiniai susipažino su mieste veikiančiomis kultūros, aukštojo mokslo, krašto apsaugos, maisto, sunkiosios ir aukštųjų technologijų pramonės institucijomis. Vizituose ir susitikimuose gautas patirtis jaunimas, grįžęs į mokyklą, pristatė bendruomenei.

Gegužė

Gegužės 3, 5, 10, 12 ir 15 dienomis Ryto pagrindinės mokyklos 3b, 2c, 1a, 4d, 3c klasių mokiniai išbandė pamokas ,,Multicentro“ erdvėse. 2c, 3b, 3c, 4d klasių jaunieji tyrinėtojai su mokytojomis Birute Gustiene, Reda Mackevičiene ir Violeta Rudiene bei Renata Mineikiene dalyvavo edukacinėje veikloje ,,,Aplink pasaulį“. Integruojant pasaulio pažinimo, IKT žinias bei patyriminio ir kūrybinio ugdymo principus mokiniai ,,keliavo aplink pasaulį“, pažindami mūsų planetos sandarą, aukščiausias ir giliausias vietas, prisimindami gyvūnus bei paukščius, tyrinėdami mikroskopo atskleidžiamus vaizdus ir gilindami ekologijos žinias. 3b klasės mokiniai po pamokos netradicinėje erdvėje aplankė pražydusias sakuras ,,Kačių kiemelyje“ prisiminė ką išmoko pamokoje bei apžiūrėjo senamiesčio erdves. 4d klasės mokiniai po aktyvios pažinimo pamokos ,,Multicentre” mokiniai nurimo kūrybinėje dailės veikloje aplink fontaną Vytauto parke. Ketvirtokai piešė matomus parko vaizdus, atskleisdami dienos emocijas bei aptardami naujus potyrius. 1a klasės mokiniai su mokytoja Jūrate Ališkevičiene susipažino su ,,Knygos istorija“ kaip atsirado raštas, popierius, kas kuria knygas. Mokiniai jau klasėje bandė kurti savo taisyklių knygeles, kurias galės naudoti per pamokas. Gegužės 17 d. bendradarbiaujant regioniniam karjeros centrui „Karjeras” su Spotiself suteikė galimybę 10 klasės mokiniams nemokamai atlikti Spotiself asmenybės, gebėjimų ir karjeros interesų testą, kuris gali padėti pasirinkti mokomuosius dalykus ir priimti informuotą sprendimą dėl individualaus ugdymo plano ir būsimų planų. Gegužės 22 dieną mokykloje lankėsi ir istorijos pamokas 8 klasėms vedė Užsienio reikalų ministerijos atstovas, teisininkas Justas Linkevičius. Pamokos vyko vykdant projekto ,,Atgal į mokyklą“ veiklas. Tai visos ES mastu vykdomas, jau tradiciniu tapęs, projektas, kurį nuo 2013 m. kasmet įgyvendina ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija (URM) bendradarbiaudama su kitomis valstybės institucijomis. Šios iniciatyvos metu diplomatai ir vyksta į Lietuvos mokyklas ir veda pamoką apie Europos Sąjungą (ES) ir Lietuvos narystę joje. Taip vienai dienai jie tampa lektoriais, galinčiais jaunajai kartai smagiai ir įdomiai papasakoti, kas yra ES, kuo narystė joje svarbi ir naudinga Lietuvai, ką reiškia būti ES piliečiu, aptarti, kaip kurti augančią ir saugią Lietuvą. J. Linkevičius 8 klasių mokinius susipažino su URM veikla, ko reikia norint tapti diplomatu. Šią dieną 5 a klasės valandėlė vyko ,,Multicentre”, kur svečiuojasi ,,Draugoteka”. Mokiniai lydimi klasės auklėtojos Aušrinės Poškienės dalyvavo naujos, inovatyvios mobiliosios programėlės-žaidimo pristatymo edukacinėje veikloje. Mokiniai atliko kūrybines užduotis, analizavo savo emocijas, tuo pačiu skatinant įprotį skaityti ir skaitymo patirtis pritaikyti socialinių santykių kūrimui, sprendžiant iškylančias problemas. 24 d. mokykloje lankėsi Marijampolės profesinio rengimo centro specialistai bei kvietė ,,pasimatuoti“ mechatronikos, suvirintojų, slaugytojų padėjėjų, informatikos, kelininkų melioratorių profesijas. Interaktyvių veiklų metu 5- 10 klasių mokiniai galėjo išbandyti veiklas, išmokti atlikti žmogaus gaivinimo veiksmus, susikurti aksesuarus 3D pieštuku, perkrauti krovinius ar pamatuoti atstumus kelininkų įranga. 26 d. rytą 4e klasės mokiniai ir mokytoja Danutė Palubinskienė rytą pradėjo kelione Marijampolės mieste. Karjeros specialistė vedė edukacinę veiklą ,,Pažink savo miestą“. Mokiniai keliaudami ir atlikdami užduotis susipažino su miesto istorijos įdomybėmis, jo daugiatautiškumu ir teikiamomis galimybėmis nuo senų laikų iki dabar, nuo senojo Varšuvos- Sankt Peterburgo trakto iki ,,Auksinio jaunimo“ instaliacijos skirtos Jaunimo sostinės metų veikloms. T.p. gegužės 26d. 8b klasės mokiniai susitiko su teisininke, VŠĮ Ribologija savanore Skaiva Koskute. Pamokoje ,,Prievarta tada ir dabar. Teisinis ir istorinis kontekstas” kalbėta apie sąvokų praktinius apibrėžimus ir teisinę atsakomybę bei kas tai yra, kodėl reikia kalbėti apie teisės pažeidimus, vaikų teises, kur kreiptis, jeigu kažkas atsitiko. Mokiniai supažindinti su teisine ir moraline pusėmis kalbant prievartos, smurto ir kitokiais teisės klausimais. Diskusijos metu t.p. pristatytas savanorystės, teisės studijų galimybės. 29 d. 4d klasės mokiniai su mokytoja Renata Mineikiene lankėsi Maisto banko Marijampolės filiale, kur susipažino su kovos su maisto švaistymu principais ir pagalba maistu stokojantiems. „Maisto bankas“ yra atvira, nešališka ir nepriklausoma nevyriausybinė organizacija, besiremianti geros valios žmonių ir socialiai atsakingų įmonių pagalba. Mokiniai susipažinę su MB veikla padėjo išrūšiuoti gautą paramą maistu taip prisidėdami prie pagalbos stokojantiems. 29 d. vidurdienį 8 klasių mokiniai susitiko su „Lietuvos Junior Achievement“ ir Women Go Tech projekto #EmpoweringGirls, kurį remia The Coca-Cola Foundation, dalyvėmis vienaragio ,,Vinted“ kūrybos prodiuserėmis Egle Nazimovaite ir Ieva Dobilaite. Projektas #EmpoweringGirls siekia skleisti žinią apie technologijų, inžinerijos ir verslo pasaulio galimybes, skatinti verslumą bei inovatyvų mąstymą tarp Lietuvos moksleivių įvairiuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose. Viešnios mokiniams pristatė savo kelią į dabartinę poziciją, supažindino su vaizdo reklamų kūrimo užkulisiais bei galimybėmis veikti šioje srityje.

Balandis

Balandžio pradžioje 2b ir 4c klasių mokiniai bei mokytojos D. Vilkienė ir R. Alaburdienė Marijampolės Petro Kriaučiųno viešosios bibliotekos Milticentre ,,keliavo“ ,,Aplink pasaulį“ . Edukacijos metu sužinojo kaip ir kada atsirado mūsų planeta, užsimezgė gyvybė, kiek mūsų planetoje gyvena žmonių. Pasitelkiant informacines technologija mokėsi virtualiai apkeliauti pasaulį, apžiūrėti įspūdingiausias žemės vietas, mikroskopu tyrinėjo paviršius. 3c klasės mokiniai išsimatavo savo ,,supergalias“ ir mokėsi atrasti savo ir draugų privalumus. 10a klasės jaunuoliai susipažino su gyvenimo aprašymo (CV) sudarymo pagrindiniais reikalavimais bei atliko praktines veiklas kurdami savo CV. Balandžio 21 d. 5c klasės mokiniai, lydimi klasės vadovės F. Galvočienės ir karjeros specialistės, lankėsi Japonijos ambasadoje Vilniuje, kur mokėsi kaligrafijos ir kimono dėvėjimo meno bei susipažino su ambasados veikla, jos saugumo klausimais. Sustoję Valdovų rūmuose išvydo atkurtas istorines menes bei klausėsi jose vykusių istorijų, nustebo išgirdę restauratorių darbo paslaptis. Energetikos ir technikos muziejuje išbandė muzikos garsus Tesla ritėmis bei ,,pakinkė” vėjo, vandens, šviesos ir kitus energijos šaltinius, tapo gamtos mokslų staigmenų atradėjais. Bažnytinio paveldo muziejuje skaičiavo auksinius angelus ir deimantų puošmenas bei kūrė savo simboliais išmargintus pakabučius, o viską įtvirtino vienuolyno varpų gaudesiu. Nuo aukštutinės pilies aikštelės patikrinę ar sostinė vietoje ir numynę apie 20000 žingsnių sugrįžo namo. Balandžio 26 d. 3a klasė kartu su mokytoja V. Šelmiene lankėsi Mažojoje medicinos mokykloje ( Little medical school), kurioje vyko edukacinis žaidimas STEAM principais „Ką reiškia būti: šeimos gydytoju, odontologu, slaugytoju ir farmacininku”. Pamokos metu mokiniai susipažino su terminais, mokslo reikalavimais, praktiškai išbandė medicininės apžiūros metu svarbiais veiksmais. Dėmesys praktinėms veikloms, naudojant realaus pasaulio pavyzdžius padėjo ugdyti įvairius gebėjimus, įskaitant kūrybiškumą. 2a klasės mokiniai su mokytoja A. Pečiuliene lydimi karjeros specialistės lankėsi Bricks 4 Kidz® edukacijoje naudojant LEGO® skirtoje mokyti S.T.E.M. (gamtos mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos) pagrindų , skirtais įkvėpti būsimus inžinierius ir architektus. Žinioms įtvirtinti, mokiniai konstravo savo klasės miestą, kuriame buvo visos pagalbos tarnybos, konstravo savaeigius tarnybų automobilius.

Kovas

Ryto pagrindinės mokyklos 3b,4b, 6c, 8c klasių mokiniai lankėsi Lispa mokykloje, kuri siekia vaikų informacinių technologijų (IT) žinių, kūrybiškumo, kritinio mąstymo lavinimo. 4b kl. mokiniai netradicinėje pasaulio pažinimo pamokoje išbandė programą „Pilys ir tvirtovės” kurios metu susipažino su Lietuvos pilimis. Įtvirtindami įgytas žinias įtvirtino ir išbandė CoSpaces programoje kurdami pilis patys. Kitokiose IT , technologijų ir dizaino pamokose mokiniai išbandė savo galimybes kurti virtualią erdvę, užduotis jose. 1a klasių mokiniai mokiniai lankėsi Bricks4Kidz® edukacijoje su LEGO® skirtoje mokyti S.T.E.M. (gamtos mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos) pagrindų , skirtais įkvėpti būsimus inžinierius ir architektus. Bricks 4 Kidz® yra ugdymo ir užimtumo sistema sukurta JAV, sėkmingai veikianti 47 šalyse jau daugiau nei 12 metų. Mokiniai prisiminė gelbėjimo tarnybų funkcijas, kur ir kada galima kreiptis, žinioms įtvirtinti konstravo savo klasės miestą, kuriame buvo visos pagalbos tarnybos, konstravo savaeigius tarnybų automobilius. T.p. Ryto pagrindinės mokyklos 4c klasės mokiniai lankėsi Mažojoje medicinos mokykloje ( Little medical school), kurioje vyko  edukacinis žaidimas STEAM principais „Ką reiškia būti: šeimos gydytoju, odontologu, slaugytoju ir farmacininku”. Pamokos metu mokiniai susipažino su terminais, mokslo reikalavimais, praktiškai išbandė medicininės apžiūros metu svarbiais veiksmais: vieni kitiems matavo pulsą, klausė širdies plakimo ir plaučių alsavimo, tikrino muliažo dantų sveikatą, rašė receptus skirdami gydymą. STEAM pagrįstas ugdymas lavina vaikus daugiau nei tradicinės veiklos, dėmesys praktiniams užsiėmimams, naudojant realaus pasaulio pavyzdžius padeda ugdyti įvairius gebėjimus, įskaitant kūrybiškumą ir XXI amžiaus įgūdžius. Paskutinę  mėnesio dieną 4a klasės mokiniai lankėsi Marijampolės Petro Kriaučiūno viešosios bibliotekos Multicentro edukacinėje veikloje ,, Aplink pasaulį“ integruojančioje gamtamokslinį- patyriminį ir IKT ugdymą bei profesinio orientavimo veiklas. Mokykloje karjeros specialisto veiklos vyko 6b, 6c, 7a, 9a, 10a klasėse. Pamokų metu 6-7 klasių mokiniai mokėsi išskirti savo stipriąsias puses bei privalumus juos siejant su ateities planais. Mokėsi rinkti ir pateikti tikslinę inforaciją. Su 9-10 klasių mokiniais aptarta dalykinio pasiruošimo svarba. Metodinio susirinkimo metu karjeros specialistė pristatė virtualių pristatymų, grįžtamojo ryšio programų galimybes mokyklos mokytojams.

Vasaris

Siekiant patenkinti vis didėjančius vaikų informacinių technologijų (IT) žinių poreikius, ugdyti vaikų kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir užtikrinti pilnavertę savirealizaciją  Ryto pagrindinės mokyklos 5b, 5c ir 8 b mokiniai lankėsi Lispa mokykloje. Čia taikant „atvirkštinės klasės“ modelį stengiamasi išnaudoti technologijų infrastruktūros, įvairialypės terpės išteklių ir skaitmeninių technologijų galimybes, siekiant skatinti mokymąsi ir organizuoti veiklas taip, kad jos akcentuotų kasdienį mokinių gyvenimą ir veiklą. 6b klasės mokiniai klasės valandėlės metu mokėsi pozityviai įvertinti savo galias bei išskirti sėkmę nešančias  veiklas.  8b klasės mokiniai susitikimo su karjeros specialiste metu atliko Holando testą. Šis savarankiško profesijos pasirinkimo klausimynas skirtas profesinės veiklos  planavimui, krypties pasirinkimui bei dominančių veiklos krypčių išgryninimui. Kiekvienas mokinys gavo savo individualius rezultatus bei rekomendacijomis.  8a, 8b, 8c, 9a klasių mokiniai klasių valandėlių metu kartu su karjeros specialiste mokėsi sudaryti savo asmeninius CV, aptarė svarbiausius šio dokumento reikalavimus bei pateikimo aspektus. Vasario 28 d. karjeros specialistė dalyvavo Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centre vykusiame susitikime su Marijampolės savivaldybės švietimo skyriaus vedėju N. Mašalaičiu ir specialiste L. Matusevičiene bei mokyklų pavaduotojais ugdymui, kuruojančiais profesinio orientavimo sritį. Susitikimo metu pristatytė specialistų veiklos iki vasario mėnesio ataskaitą, pasidalino įspūdžiais bei pastebėjimais.

Sausis

Supažindinant mokinius su veiklų ir profesijų spektru Nacionaliniu kraujo centro Donorystės organizavimo skyriaus  specialistė Aistė  Žymantienė vedė integruotas biologijos pamoką ,,Kraujo kelias” 8a, 8b, 8c, 9a, 10a  klasių mokiniams. Paskaitos metu mokiniai buvo supažindinti donorystės nauda ir  kraujo donorystės procesu. Mokiniams buvo detaliai paaiškinta, kur ir kaip keliauja kraujas, kaip jis  skaidomas į kraujo plazmą, eritrocitus ir trombocitus, kokios sąlygos reikalingos  išlaikant gyvybingus  visus tris kraujo komponentus. Nacionalinio kraujo centro atstovė papasakojo apie kraujo grupes, supažindino su kraujo suderinamumo lentele. Ji paaiškino, kad kraujo donorystė teikia naudą ne tik pacientui, bet ir pačiam donorui, kadangi atliekamas nemokamas kruopštus kraujo tyrimas.  Taip pat mokiniai sužinojo, kokių specialybių atstovai dirba Nacionaliniame kraujo centre. Siekiant organizuoti inovacijų bei informacinių technologijų švietimą ir kurti vieningą IT bendruomenę,  kuriančią pridėtinę vertę Marijampolės regionui ir konkuruojančią tarptautinėje rinkoje Lispa mokyklos veiklose dalyvavo  7b, 8a, 9a  klasių mokiniai. Netradicinėse IT pamokose mokiniai išbandė virtualios erdvės kūrimo įrankius, maketavimo ir dizaino bei programavimo pradžiamokslį. Sausio 30 d. Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centre vykusioje edukacinėje- pažintinėje mokinių veikloje ,,Artima – tolima Japonija“ dalyvavo 5-8 kl. mokinių komanda. Ryto pagrindinės mokyklos mokiniai padėjo svečiams pasiruošti veikloms, aktyviai jose dalyvavo. Edukacijas vedė Japonijos ambasados Lietuvoje komanda: Yurika Kakami, antroji sekretorė, atsakinga už kultūros reikalus, Kei Takahashi ir  Haruka Seto, ambasados administracijos darbuotojos bei Milda Krasko, ambasados kultūros skyriaus darbuotoja. Mokiniai buvo supažindinti su Japonijos tradicijomis ir kultūra, mokinių ir mokyklų gyvenimu, mokslo ir darbo galimybėmis diplomatiniame korpuse. Marijampolės aikido klubo ,, Aikikai” prezidentas Giedrius Baliūnas su mokiniais pademonstravo aikido kovos meno principus bei filosofiją. Kartu su karjeros specialiste 5a, 5c, 6a, 6c klasių mokiniai atliko skatinančias pozityviai save vertinti užduotis. Klasės valandėlės metu 7b klasės mokiniai sudarė savo karjeros žemėlapius, o 7c klasės mokiniai susipažino su specialisto darbo kryptimis, atliko profesinės veiklos intelekto testą, aptarė tą dieną gautus rezultatus. 8a, 9a, 10a klasių mokinius specialistė supažindino su savanorystės veiklomis, aptarė mokinių karjeros poreikio kryptis bei veiklos galimybes.

Gruodis

Gruodžio klasių valandėlės 1a, 1c, 2a, 3a klasėse šurmuliavo diskusijos ir viktorinos apie profesijų pasaulį, o 3b, 4c klasių mokiniai kartu su karjeros specialiste išsiaiškino kiek visi skirtingi tačiau visi vienodi. Susitikime su karjeros specialiste 8b klasės mokiniai bandė save pažinti draugų akimis, atliko komunikavimo užduotis bei įsivertinimo veiklas. 9a klasės mokiniai kartu su karjeros specialiste atliko profesinio, veiklos intelekto testą bei aptarė veiklos sritis, kurios šiuo metu artimiausios mokiniams tiek pagal gautus rezultatus tiek pagal pomėgius. Gruodžio 9 dieną 8a, 8b, 8c, 9a, 10a kl. mokiniai  ,,Interesų nustatymo ir savęs pažinimo dirbtuvėse“ kartu su užimtumo tarnybos specialiste Loreta Barkauskiene bei karjeros specialiste susipažino su profesijos pasirinkimo keliu bei tai kaip kiekvienas sprendimas paveikia ateities galimybes.

Lapkritis

Lapkričio 9 d. karjeros specialistė lydėjo 7-8 kl. mokinių komandą į STEAM centro Marijampolėje gimtadienį. Kūrybiškumo ugdymo laboratorijoje mokiniai kūrė 3D projekcijas, atliko kitas veiklas. Siekiant mokinius supažindinti mokinius su įkvepiančiomis siekti savo tikslų asmenybėmis, savo srities  profesionalais Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centre surengta Europos parlamento nario, prof. Liudo Mažylio pamoka, kurioje dalyvavo 8 kl. mokiniai. Profesorius supažindino su Europos parlamentaro veikla, istorijos tyrinėjimų užkulisiais bei atradimais. Po pamokos mokiniams vyko susitikimas- diskusija su mokytojais. Bendradarbiaujant su Marijampolės profesinio rengimo centru karjeros specialistė su 9- 10 klasių mokiniais dalyvavo atvirų durų dienose lapkričio 14-17 dienomis. Veiklose jaunimas susipažino su MPRC studijų galimybėmis ir moduliais, mokymosi baze, įvairiomis profesijomis, išbandė technikos galimybes bei degustavo studentų gaminius, sužinojo apie gyvenimo ir laisvalaikio sąlygas MPRC, dalyvavo edukacinėse programose. Lapkričio 16 d., minint Tolerancijos dieną , kurios simbolis Tolerancijos namas mokykloje vyko 1-4 kl. mokinių atvira veikla, kurią vykdė karjeros specialistė ir socialinė pedagogė Gitana Štreimikytė. Šią dieną specialistės kvietė mokinius diskutuoti, aiškintis, piešti aiškinantis kas yra tolerancija, siekė atkreipti dėmesį į artimiausią mokinius supančią aplinką, žmonių tarpusavio santykius, ar mokiniai pastebi tolerancijos / netolerancijos atvejus. Šios dienos simbolis namas – skirtas aptarti tai, jog žmonės gyvena visuomenėje, kaip daugiabutyje name, kuriame kaimynai skirtingi, bet tai netrukdo žmonėms bendrauti, gyventi kaimynystėje. Tačiau kartais žmonių skirtingumas sukelia kitiems pyktį. Tad per Tolerancijos namo simbolį kviesta diskutuoti apie skirtingus požiūrius, situacijas iš istorijos pavyzdžių ir šių dienų aktualijų. Mokykloje vykdant verslumo dienos veiklas karjeros specialistė kuravo 5b klasę, kuri dalyvavo visuotinėje pamokoje, generavo idėjas bei parengė jų pristatymus. Kartu su 2b, 2c, 4a, 4b, 4d klasių mokiniais karjeros specialistė aptarė supančias profesijas ir ko bei kiek reikia, kad sėkmingai funkcionuotų visuomenė ar pats pasiektum svajonių. Minint antikorupcijos dieną  kartu su 6b, 9a  klasės mokiniais aptarta korupcijos žala bei jos poveikis aplinkai. 6c klasės valandėlėje mokiniai kartu su karjeros specialiste pasimatavo savo stiprybės ir silpnybės bei tai kokius mus mato aplinkiniai. 5a, 5b, 5c,7b, 8b klasių mokiniai profesinio informavimo veiklose pildė profesinio poreikio anketas, kartu išsiaiškino kylančius poreikius bei polinkius.

Informacija atnaujinta: 2023-06-22 06:06:02

Translate »
Skip to content