Multisensorinis kabinetas

Multisensorinis kabinetas

Visai ne paslaptis, kad gyvename informacinių technologijų, bėgimo, įtampos kupinais laikais. Visa tai patiria net tik suaugusieji, bet ir mokiniai. Be to atlikti psichologiniai tyrimai rodo, kad vis daugiau mokinių turi emocinių, nerimo ir savireguliacijos sutrikimų. Šioje situacijoje mokyklai nepakanka tik moderniai įrengti klases ar įsigyti priemones, padedančias mokiniams lengviau įgyti žinių. Mokykla turi nuolat galvoti apie mokinių psichologinės būklės gerinimą, aplinkas padedančias nusiraminti, susikaupti. Ir kalba eina ne tik apie mokinius, turinčius specialiųjų poreikių, bet apie kiekvieną, kuriam prireikia vietos „susitvarkyti su emocijomis“. Būtent dalyvavimas „Kokybės krepšelio“ projekte leido įsirengti tokią erdvę mokykloje – „Multisensorinį kabinetą“, kurio naudą jaučia visa mokyklos bendruomenė.
„Oho, norėčiau tokio kambario savo namuose!“ – šią frazę girdime dažniausiai, mokiniui pirmą kartą apsilankius multisensoriniame kambaryje. Nauja mokyklos erdvė tarnauja visiems mokyklos mokiniams ir specialistams. Šiame kambaryje vyksta ne tik sensorinės įrangos užsiėmimai, bet ir psichologo, socialinio pedagogo, specialiojo pedagogo ir logopedo konsultacijos. Taip pat multisensorinis kambarys naudojamas kaip vieta nusiraminti, kai iškilus įvairioms situacijoms mokiniui reikia saugios, ramios ir tylios erdvės pabūti su savimi, atsitraukti nuo situacijos. Džiaugiamės, jog mokiniams išmokus nusiraminti saugioje aplinkoje, be drausmės priemonių, nusiraminimas tampa natūraliu ir įvairiose situacijose pritaikomu įgūdžiu. Tai vis dažniau pastebi mokytojai ir mokytojų padėjėjai, todėl kreipiasi į mokyklos specialistus arba patys palydi mokinius nusiraminti į multisensorinį kambarį.
Multisensoriniame kambaryje vedamos specialiosios pedagogės pamokos, kurių metu specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai gali mokytis sensorinėje aplinkoje, naudojant interaktyvias priemones, o tai padeda lengviau įsisavinti naują informaciją, suteikia galimybę išbandyti žinias praktiškai. „Pastebėjau, jog po veiklos multisensoriniame kambaryje mano mokiniai per pamoką atlieka didesnį kiekį užduočių, turi daugiau motyvacijos ir lengviau susikaupia“ – sako specialioji pedagogė J. Kazlauskienė.
Mokyklos psichologės vedami užsiėmimai padeda mokiniams įveikti nerimą, sumažinti jaučiamą įtampą ir stresą bei išmokti streso įveikos būdų. Multisensorinė erdvė naudojama dėmesingo įsisąmoninimo praktikoms vesti, dėmesingo kvėpavimo užsiėmimams, kambaryje galima atsigulti ant kilimine danga išklotų grindų ir atlikti įvairius atsipalaidavimo pratimus. Ši erdvė suteikia galimybę mokytis ir auginti psichologinį atsparumą sensoriškai malonioje ir saugioje aplinkoje. Pasak mokyklos psichologės V. Kardišauskės „Patys mokiniai įvardina, jog po užsiėmimo pasikeičia jų savijauta, o lankantys individualias konsultacijas visada prašo konsultacijos ne kabinete, o multisensoriniame kambaryje – čia jauku, ramu ir gera būti“.
Multisensoriniame kambaryje taip pat galime vesti socialinių įgūdžių užsiėmimus, naudodami interaktyvius grupinius žaidimus mokiniai mokosi dirbti komandoje, bendrauti vieni su kitais, laikytis taisyklių, tinkamai išreikšti savo emocijas. Socialinė pedagogė S. Dzermeikienė į šį kambarį dažnai keliauja ir su prailgintą grupę lankančiais mokiniais „Multisensorinė erdvė padeda vaikams tarsi apibendrinti dieną mokykloje, kartu mes patiriame kitokį pasaulį, aptariame dienos įspūdžius ir sunkumus, taip formuojasi mokinių savirefleksijos įgūdžiai“.
Mokyklos bendruomenė džiaugiasi ne tik įsigytomis priemonėmis, kurios padeda mokymo procesą organizuoti efektyviau, labiau atliepti kiekvieno mokinio poreikius, diferencijuoti užduotis, bet ir galimybe stiprinti mokinių psichologinę sveikatą. „Kokybės krepšelio“ projekto lėšos leido atrasti priemones multisensoriniam kambariui, padedančias mokiniams nusiraminti, susikaupti, atsipalaiduoti ne tik pertraukų, bet ir pamokų metu. Juk visi žino, kad tik ramus, susikaupęs žmogus pasiekia geresnių akademinių rezultatų ir patirti sėkmę tolimesniame gyvenime.

Informacija atnaujinta: 2023-04-26 07:04:00

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Translate »
Skip to content