Alfa
vaikų mokymosi procesas reikalauja vaizdumo, būtini įtraukūs ugdymo
metodai, mokymas/sis
bendradarbiaujant. Mokiniai reiklesni ir laisvesni, labai imlūs
naujausioms technologijoms. Šie vaikai geriau mokosi
netradicinėse aplinkose, o poreikis mokytis per įvairius pojūčius yra itin
išreikštas. Alfos karta naują
medžiagą įsisavina tik tuo atveju, jei mato prasmę, jiems svarbu tyrinėti ir
išmėginti. Mokytojas jiems reikalingas kaip pagalbininkas, o ne nurodinėtojas. Ši karta nemėgsta rutinos,
nuobodžios ir mechaniškos veiklos, nori naujų išbandymų ir motyvuojančios
aplinkos, todėl Marijampolės
„Ryto“ mokyklos mokytojai, galvodami apie įtraukų mokymo procesą , jau keliolika
metų sėkmingai rašo ir vykdo Erasmus + ir
e Twinning projektus, juos integruoja į savo pamokas, o mokiniai
bendradarbiaudami su užsieniečiais ne tik tyrinėja, lygina ir kuria bendrus
produktus, bet ir tobulina IT įgūdžius bei užsienio kalbų žinias. Aktyviausi
moksleiviai už Erasmus + projektų lėšas nuvyksta pas savo projektų partnerius suplanuotoms
projekto veikloms įgyvendinti.
Šiemet EK finansavo net du mūsų mokyklos parengtus Erasmus + projektus. Projekte“Kultūrinis paveldas ir IT“ mūsų mokiniai keliaudami Lietuvoje ir užsienyje atliks mokslinius tyrimus, tyrinės kultūrinį paveldą, ieškos bibliografinių šaltinių, mokysis naujų IKT įgūdžių. Tiriamojo darbo metu jie sužinos daug apie savo šalies ir Europos istoriją, sukurs interaktyvų žemėlapį, kuris bus patalpintas į “Open Educational Resources“ (OER) ir bus prieinamas platesniam vartojimui. Kitas Erasmus + projektas “Socialinė įtrauktis – duok ranką, būkim draugai“ skirtas socialinei atskirčiai mažinti ir ugdyti socialinį jautrumą.Suplanuoti bendruomenę telkiantys sportiniai ir kultūriniai renginiai, net 6 pėsčiųjų žygiai su tikslinėmis užduotimis partnerių šalyse:įveiksime Jokūbo kelio atkarpą Ispanijoje, žygiuoime ir tyrinėsme Atlanto vandenyno pakrantes Madeiroje, iš Rupite keliausime į Heraklea Sintika archeologinę vietovę Bulgarijoje, kopsime į kalną Klek Kroatijoje, žygiuosime “Mėlynuoju taku“ Vengrijoje, o Lietuvoje keliausime 15 km maršrutu “Napoleono žygis į Maskvą per Lietuvą“.
2018-2019m.m Marijampolės “Ryto“ mokykla aktyviai vykdė ir įgyvendino net 7 e Twinning projektus apimančias įvairias veiklas ir mokinių pomėgius, o šiemet švietimo nacionalinės paramos tarnyba įvertino mūsų e Twinning projektą “Fine Arts Teach&Unify“ ir apdovanojo kokybės ženkleliu. Taigi, randame būdų ,,užnorinti“ šios kartos vaikus – kai nepadeda metodikos , juos sudomina Erasmus+ ir e Twinning projektai.
Projektų koordinatorė, istorijos mokytoja Ramunė Juknelienė
Informacija atnaujinta: 2019-10-31 12:10:56