Įgyvendinant TŪM programos veiklas kovo 5 dienos rytą 6b klasės mokiniai išskubėjo į Vilnių. Tikslas – aplankyti MO muziejų, susipažįstant su modernaus meno kūriniais, tyrinėti kylančias emocijas, jausmus išsakyti žodžiais, kuriamu tekstu. Tai jau trečiasis šios klasės mokinių susitikimas su šio muziejaus edukatore Jolanta Dumbliauskiene.
Pirmiausia mokiniai susipažino su muziejaus įkūrimo istorija. Nagrinėjo, kaip bėgant laikui Vilniuje keitėsi pastatai ir jų naudojimo galimybės. Vėliau, apžvelgę šiuolaikinio muziejaus ir prieš tai šioje vietoje stovėjusio kino teatro “Lietuva” pastatus, įvertinę savo santykį su jais, buvo pakviesti apžiūrėti lauko parodą. Susiskirstę grupelėmis mokiniai tyrinėjo skulptūras, bandė įžvelgti, ką jose mato, kūrė joms savo pavadinimus, argumentavo pasirinkimus.
Vėliau, pakvieti į vidų, prisiminė jau vykusius TŪM projekto susitikimus, veiklas, įžvalgas. Mokiniams teko paaiškinti žodžius, kuriuos jie sugalvojo praėjusio susitikimo metu, kėlė hipotezes, kuo sukurti žodžiai bus svarbūs šiam apsilankymui muziejuje.
Vėliau mokiniai dalyvavo aklame pasimatyme su meno kūriniu. Dirbdami poromis, vaikai suprato savo atsakomybę prieš tą, kuris nemato, bet “meną jaučia ausimis”. Savo porininkams užristomis akimis, jie turėjo paaiškinti, kaip atrodo pasirinktas paveikslas. Pasibaigus užduoties laikui, nukritus nuo akių raiščiams, vyko refleksija, “nematantieji mokiniai” dalijosi savo įspūdžiais ir įvardijo, kas draugų pasakojime buvo tikslu, o ką jie įsivaizdavo kitaip.
Kita mokinių laukusi veikla – paveikslo tyrinėjimas. Mokiniai bandė nusakyti ką mato pasiūlytame paveiksle, kokios detalės leidžia daryti tokias prielaidas. Paveikslo tyrinėjimo metu paaiškėjo, kad mokiniams ypač svarbūs socialiniai santykiai, dauguma mokinių akcentavo sunkiai išgyvenamą atskirtį, verbalinio bendravimo svarbą tarp bendraamžių, kaip svarbu suprasti vienas kitą.
Vėliau mokiniai prisiminė penkias svarbiausias emocijas; bandė jas atrasti meno kūriniuose, argumentavo savo pasirinkimą.
Taip pat mokiniams buvo pasiūlyta užduotis – sukurti dialogą su pasirinkto paveikslo veikėju. Ką jie įžvelgė meno kūriniuose, kas buvo svarbu, kokios emocijos išryškėjo žvelgiant į vieną ar kitą meno kūrinį, mokiniai sužinos kitame susitikime.
Susitikimo pabaigoje vaikai akcentavo, kad jiems buvo įdomu susipažinti su šiuolaikinio meno pasauliu iš arčiau, jį akyliau patyrinėti. Jie teigė geriau pažinę savo emocijas, išmokę jas atpažinti kūriniuose, supratę, kaip tikrovė atsispindi mene. Ne vienas mokinys akcentavo, kad norėtų dar kartą aplankyti MO muziejų.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Gintarė Blazgienė
Projektas vykdomas pagal ,,Tūkstantmečio mokyklų” programą.
Kartu su #Tūkstantmečiomokyklos.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
,,Tūkstantmečio mokyklų” programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra













Informacija atnaujinta: 2025-03-10 13:03:37